Richard Matheson – Aš esu legenda

Taigi, knyga, daug geriau žinoma dėl to paties pavadinimo filmo.

Iš karto prisipažinsiu – filmo aš nemačiau ir pasak brolio pasakojimo, jis nuo knygos gana radikaliai skiriasi. Iš tiesų, ketinu daryti prielaidą, kad daugelis skaitančių šį blogą filmą yra matę, todėl apie siužetą per daug nepasakosiu. Robertas Nevilis – vienintelis žmogus išgyvenęs paslaptingą epidemiją, kuri pražudė arba vampyrais pavertė visus likusius žmones. Jis slepiasi, medžioja, augina česnakus. Daugiau iš tiesų ir nelabai yra ką pasakoti.

Geras knygas galima suskirstyti į dvi grupes:  knygos, nuo kurių pilvas lieka pilnas drugelių, ir knygos, nuo kurių skrandyje sukasi gumulas, bet vis tiek skaitai. “Aš esu legenda“ priklauso tai antrajai kategorijai. Pasakojimas, kaip Nevilis kenčia vienatvę, jo alkoholizmo priepuoliai verčia nervingai gūžtis.

Siaubingai įniršęs Robertas čiupo plokštelę ir trinktelėjęs sau į kelį perlaužė. Seniai reikėjo taip padaryti. Sustingusiomis kojomis nuėjo į virtuvę ir išmetė nuolaužas į šiukšlių dėžę. Tamsioje virtuvėje stabtelėjo ir šiek tiek palaukė – užmerkęs akis, sukandęs dantis ir rankomis užsispaudęs ausis.
“Palikite mane ramybėje, palikite mane ramybėje, palikite mane ramybėje.“

Tekstas ant knygos nugarėlės skelbia:  “Jeigu nebūtų Richardo Mathesono, nebūtų ir Stepheno Kingo. Jeigu pastarasis yra siaubo ir mistikos žanro tėvas, tai R. Mathesonas – jo krikštatėvis.“. Negaliu ginčytis, tačiau, kadangi gerokai anksčiau susipažinau su S.Kingo kūryba, man R. Matheson primena S.Kingą, ne atvirkščiai.

Atvirai, ši knyga man patiko. Tačiau nesu tikra, ar “Aš esu legenda“ yra pakankamai stipri kaip atskira istorija. Man tai labiau priminė tikrai gerą apsakymą iš apsakymų rinkinio. Rinkinio, panašaus į S.Kingo “Kapinių pamaina“ 🙂

Vertinimas: 8.5/10.

Pavadinimas originalo kalba: I am the legend.
Puslapiai:
207 psl.
Leidykla: “Obuolys”
Metai: 2007 psl.
Kaina: 13,49 Lt. Pirkti čia.

Reklama
1 comment
  1. Adis said:

    Yeap, gerulis, kažkada irgi rašiau apie šitą, http://adis.stent.lt/?title=as-esu-legenda&more=1&c=1&tb=1&pb=1

    Tarp kitko, kažkuri iš pirmų dviejų ekranizacijų visai patiko, bet irgi – miesto tuštuma, o ne kažkokiomis filosofybėmis. Paskutinėje versijoje tos tuštumos kokybę akivaizdžiai įtakojo nemažas biudžetas, tuo apčiu sugadinęs kitus filmo reikalus.

    O knyga tikrai iš must read serijos. Ir balų aš duočiau daugiau 🙂

Parašykite komentarą

