U. Barauskaitė – Dešimt

Iš karto galiu drąsiai pareikšti: ČIA YRA MANO MOTERIŠKA BIBLIJA. Su U.Barauskaitės kūryba susipažinau gal kokioje devintoje klasėje – į rankas pakliuvo pirmasis jos romanas “O rytoj ir vėl reikės gyventi“. Jau tada viskas atrodė labai artima. “Dešimt“ paskutinį sykį skaičiau būdama 18-iolikos, tada paskolinau draugei ir pamiršau. Atsiverčiau tik po trejų metų. Ir tik dar labiau įsitikinau, kad čia – mano biblija.

Autorė knygoje pasakoje apie dešimt nėštumo mėnesių (skaičiuojant pagal Mėnulio kalendorių). Bet nėštumas tėra viena medalio pusė. Man mieliausias natūralaus moteriškumo aukštinimas. Net ne aukštinimas, o jo, kaip normalaus dalyko, pateikimas, atmetant blizgučius ir soliariumo įdegį. U.Barauskaitė nuotaikingu stiliumi ir su lengva pašaipa pasakoja apie tikrą gyvenimą, su kuriuo kiekviena mūsų anksčiau ar vėliau susiduria. Tik vienos sėkmingai, kitos nelabai.

Mažos mergaitės nori burtų lazdelės, princo su arkliu ir lemtingo pabučiavimo, bet svarbiausia – didelės plazdančios suknelės. Augdamos mergaitės sužino, kad arklį dažniausiai turi kaimietis, visi lemtingi bučiuotojai – vienodai įkaušę, o burtų lazdelės užstato neplanuotą vaiką. Užtat suknelių – pilni salonai!

Internete pilna komentarų, kad knyga buitiška, kad kažko nepakylėja link pilnatvės, kad nešventina nėšumo, moterų ir bla bla bla. O man gera skaityti, nes ir mano buitis buitiška. Gera žinoti, kad ne aš viena vaikščiodama gatvėmis skaičiuoju katinus, matau varnas. Kad ne aš viena noriu inkšti iš ilgesio, kai mylimojo nėra šalia, tačiau jaučiuosi pilna nesuprantamo užsispyrimo jam neskambinti. Kad ne man vienai apsireiškia kadaise mylėti vyrai ir sudarko tobulą ramybę. Ir saugumą suteikia tai, kad knygos pabaigoje, kad ir kiek kartų beskaitytum, rasi tą pačią jaukią ir teisingą tiesą (žinoma, jos neatskleisiu :P).

Su šia knyga siejasi per daug mano gyvenimo asmeniškumų, kad galėčiau ramiai apie ją pasakoti. Pabaigai galiu pasakyti tik tiek, kad jokia kita knyga (tuo labiau lietuviška knyga) nepadarė tokios įtakos man, mano pasaulio suvokimui, požiūriui į save, santykius, vyrus ir į moterišką literatūrą (Bridžita Džouns turėtų slėptis po pernykščiais lapais). Tik nežinau, ar vertą ją skaityti vyrams. Dažnas nesupras, pasipiktins ar įsižeis, o jautresnis gali ir gauti traumą nuo nėščios moters jausenų aprašymų ar žodžio “mėnesinės“.

Amžina tiesa:

Vyrai geria, nes jiems linksma, moterys geria, nes nekenčia savo aukštakulnių.

Vertinimas: 13/10 – primygtinai rekomenduoju.

Kita informacija:
Puslapiai:
227
Leidykla: “Tyto Alba”
Metai: 2005 m.
Kaina: Nebepamenu, bet abejoju, kad dar pavyktų kur nors rasti. manoknyga

(c) Rikošetas

Reklama
5 comments
  1. Green said:

    aha, šita man irgi labai patiko.
    skaiči

  2. Green said:

    aha, šita man irgi labai patiko.
    skaičiau gal 14 kartų 🙂

  3. tule said:

    Perskaičiau iš karto, kai pasirodė, irgi buvo tapusi mano moteriškąja biblija, nors šiaip pačiai autorei neprijaučiu – bet knyga puiki, man patiko ir stilius, ir mintys, ir turinys, siužetas – ne aukštoji literatūra, bet pavyzdys tobulos žurnalsitinės pramoginės literatūros:) tačiau dabar parėjo jau keleri metai, ir aš pasikeičiau. Ir pati pagimdžiau dukrą. Ir vis dar už stilių ir kandumą barauskaitei duočiau dešimt balų, bet knygos turinys man nebėra prie širdies – teisiog vaiko laukimą, nėštumą ir pačią motinystę (juk romano herojė jauaugina vieną dukrą) aš išgyvenau šiek tiek kitaip, ir pagimdžiusi tapau kitokia, nei buvau anksčiau. Toks jausmas kad mano “barauskaitiška“ mergiotė tapo visai ne “barauskaitiška“ motina. Ir moterimi kartu. Po šio romano maniau, kad mano nėštumo išgyvenimas bus panašus į tuos knygoje aprašytus dešimt mėnesių. Klydau.

  4. Dori said:

    Skaičiau su dideliu pasimėgavimu šią knygą ir dažnai juokiausi balsu 🙂

Parašykite komentarą

