Frederic Beigbeder – 14.99

Turiu tokią vieną asmeninę savybę (kuri gal kartais ir pakiša man koją) – jei kas nors labai giria knygą ar filmą, aš nesąmoningai jų vengiu. Nežinau ar dėl to, kad daug visko priklausiusi nusivilsiu, ar dėl to, kad nenoriu “eit su minia“. Panašiai buvo ir su “14.99“. Tiesa, pagal šią knygą pastatytą filmą mačiau kino teatre, tačiau knygą perskaičiau tik dabar.  Daugelis mano pažįstamų, kurie skaitė knygą prieš pamatydami filmą, piktinosi, kad filmas negeras. Aš manau priešingai. Visa knyga tėra vienas ilgas Oktavo pasvarstymas apie šiuolaikinį reklamos pasaulį. Filme iš jos pavyko sukurti siužetą.

Paskutinius metus pati terliojausi su reklama, todėl knygos tema man artima. Taigi Oktavas yra vadinamasis “reklamščikas“. Pertekęs pinigais, nuolat apsvaigęs, bijantis įsipareigojimų ir nuolat svyruojnatis tarp saldaus džiaugsmo ir visiškos depresijos. Ir jis nekenčia to, ką daro:

Rašau šią knygą tam, kad mane atleistų iš darbo. Jei pats išeičiau, negaučiau kompensacijos.

Skaitytojui dažnai labai sunku atskirti, kur tikras gyvenimas, o kur dar viena narkotikų, kuriuos Oktavas naudoja visokius ir dideliais kiekiais, sukelta haliucinacija. Rašau nedidelį minusą autoriui už padriką tekstą. Skaitymas bent jau mane vargino, knyga neįsiminė taip, kaip tikėjausi, kad įsimins.  Pasigedau to siužeto, kuris buvo filme.

Nors ir parašyta lengvu stiliumi, knyga prislegia. Oktavas paranoiškai aprašo reklamos kiekį mūsų gyvenime ir tai, kaip atmestinai, materialistiškai ji kuriama, siekiant bukinti žiūrovą ir pirkėją. Iškyla klausimas: Kas yra tikra? Ir noras to tikrumo ieškoti. O kartais net suima pyktis, kaip žmogus turėdamas viską, ko tu trokšti ir sieki, taip sistemingai griauna savo gyvenimą.

Trumpai pasakyčiau, kad 14.99 –  nesaldus pasakojimas apie nesaldžius dalykus.

O čia geriausia knygos frazė:

– Keistas įspūdis: kai buvau mažas, 2000 – ieji atrodė kaip mokslinė fantastika. Tikriausiai užaugau, nes jie buvo pernai.

Vertinimas: 8/10

Kita informacija:

Pavadinimas originalo kalba: 99 francs
Puslapiai:
245
Leidykla: “Tyto alba”
Metai: 2003 (originalas – 2000 m.)
Kaina: 7 Lt. Radau knygų namuose. Pirkti internetu čia.

(C) Rikošetas

Reklama
5 comments
  1. requiem said:

    aš irgi pirmiau filma pamačiau, paskui knygą perskaičiau. man ji labai jau ‘beigbederiška’, bet vistiek patiko. 🙂

  2. O aš pirma perskaičiau knygą, o paskui pamačiau filmą. Ir filmas tikrai labiau įsiminė bei pasirodė įtaigesnis, nes knygos dabar tikrai daugiau neskaityčiau, o filmą – gal gal 🙂

  3. adterrier said:

    99f/14.99e knyga išsamesnis kūrinys, o filmas kaip kokia vizualizuota knygos santrauka. šiuo atveju knyga kur kas geriau, o būna, jog filmas papildo knygą kaip antai “trainspotting’ ar “fight club“, pastarieji kūriniai mieli abiejais formatais.

  4. taip said:

    knyga tikrai buvo išgirta, bet man nepatiko, net nesuprantu, kodėl visa šio autoriaus manija buvo prasidėjus. pati knyga – šokiruoti vardan šokiravimo, narkotikai, pinigai etc etc – taip, žmones priveda prie visokių apmąstymų, bet esu skaičius ir kur kas gilesnių. paviršutiniška. pff.

  5. adterrier said:

    na tai pavyzdžių pateikite. tų gilesnių. gal nebūsių perskaitęs tai paskaitysiu. na ir ką nuo savęs priduriu: 99f/14.99e yra rock’n’roll’inė knygą, sekli kaip bala vidury kiemo.

Parašykite komentarą

